Moderná doba sa ponáhľa míľovými krokmi dopredu, a inak to ani nie je v prípade grafického dizajnu. Ten sa asi najlepšie prispôsobuje, pretože existujú nekonečné možnosti, ako grafický dizajn posúvať vpred. Takto však vznikajú konkurencie medzi jednotlivými firmami a spoločnosťami, ktoré sa grafickým dizajnom zaoberajú.

Každá spoločnosť si chce sama pre seba spraviť čo tú najlepšiu reklamu, aby sa presadila a ľudia si nechávali vyrábať svoj grafický dizajn práve u nich. Takto však rozmýšľa každá lepšia firma a spoločnosť, ktorá sa zaoberá grafickým dizajnom. Ako sa teda snažia oddeliť od ostatných grafických spoločností?

Úplne jednoducho. Snažia sa vždy vymyslieť takú vec, ktorú ešte nikdy nikto neukázal, či nepublikoval. Snažia sa zaujať ľudí pomocou jednoduchých ťahov. Nepoužívajú také ťahy, ako sú akcie a pod., pretože veľa ľudí sa v tomto nevyzná, takže by ich ani nezaujímali nejaké zľavy a pod. Skôr sa snažia vymyslieť niečo úplne iné a nové, čím by ľudí oslovili, aby si vybrali práve ich. Napríklad, sa snažia danú objednávku spraviť za strašne rýchly čas, pretože na to majú priestor možnosti a ľudí. Keďže dnešná doba uteká, tak aj práca musí ísť rýchlo vpred. Ak chceme nové logo, tak ho často chceme okamžite, a nie naň čakať týždeň. Keď však máme čas, tak nám je to v tomto smere jedno, a máme na výber z mnoho iných firiem a spoločností, ktoré nám ponúkajú podobné služby. V tomto prípade samozrejme vyhraje tá, ktorá to ponúka za najlacnejšiu cenu.

Jednoznačná odpoveď na túto otázku je, že vymyslia niečo pokrokové. Ak je v dnešnej dobe bežné, že autá sa lepia na billboardy predkom, tak keď sa bude chcieť grafická spoločnosť sa od tohto odlíšiť, vymyslí niečo, čo je absolútne iné od stereotypu a tak sa snaží zaujať. Musí to znovu však byť jednoduché, precízne a ľahko zapamätateľné aby sa ľudia poľahky vedeli vybaviť túto spoločnosť znovu, a tak by mohli znovu požiadať o jej služby.