Všetky podujatia, či už malé alebo veľké, majú svoju históriu. Inak to nie je ani s dizajnovým trhom, ktorý sa koná v Bratislave. Históriu nemá dlhú, koncom novembra 2018 to bude iba rok od jeho vzniku. Aj tak však tento netradičný trh, ktorý ponúka možno aj menšie súboje medzi jednotlivými grafickými prvkami, naberá na popularite.

Nielenže sa teší množstvu divákov, ale oslovil už toľko ľudí, že každoročne sem príde viac a viac ľudí, ktorí predstavujú svoje nové grafické znázornenia a snažia sa ich dostať do povedomia ľudí. Niekedy to však nie je tak jednoduché ako sa zdá. Toto miesto je naviac dobré v tom, že vždy tu je detský kútik, takže sem môžete pokojne prísť s celou vašou rodinkou. Ako sa však táto akcia tak rýchlo rozrástla?

Tak ako to v dnešnej dokáže každá jedna akcia. Peniaze. Investície. Ak môžete do toho investovať a máte sponzorov, rozbehnete čo len chcete. Stačí už len tomu dať zvučné meno a spraviť to z grafickej strany aspoň trošku pútavé, a máte toľko ľudí, koľko len chcete. V dnešnej dobe si to veľa ľudí ani neuvedomuje, ale keď sa ľahko môžu dostať medzi drahé veci, tak túto možnosť využijú. Nieže by tu grafické znázornenia oblečenia stáli priveľa, ale ide o to, že samotná akcia nesie akýsi nádych niečoho drahého. Už len toto ľudí motivuje, aby sa sem prišli pozrieť na najnovšie grafické výtvory jednotlivých autorov. Aj takto môže grafický dizajn poľahky ovplyvňovať ľudskú psychiku, a ani si to neuvedomíme.

Tak ako už bolo spomenuté, grafika je všade okolo nás. A podobne tak sa rozbehol aj tento projekt. Veľa investorov, ktorí využili psychiku grafického dizajnu k tomu, aby nalákali čo najviac ľudí na toto podujatie. Tým sa tu možno niečo zapáči, povedia to ďalej a ďalej, a takto sa zdanlivo ľahko spravený produkt, dostane do povedomia celého ľudu skôr, než si to niekto stačí uvedomiť.