Grafický dizajn je hrozne široký pojem. Patrí sem teoreticky všetko, čo sa grafiky týka. Základná otázka pri grafickom dizajne je tá, že aký typ grafického dizajnu robíme. Ak ide o jednoduchú grafiku ako sú logá, reklamy, bannery a pod., sú tam zadané jednoduché pravidlá, ktoré by sa mali uplatňovať pravidelne. Čo všetko však rátame do grafického dizajnu?

Povedal by som, že úplne všetko, kde je nejaká grafika. Už aj nejaký nakreslený hadík na šálke kávy je grafický dizajn. Dnes nájdete grafický dizajn úplne všade. Sú to vlastne všetky grafické prvky, ktoré začínajú farbami, pokračujú cez tvary, ktoré nakoniec tvoria obrazce, obrazy či nejaké symboly. Kde sa môžu nachádzať?

Nachádzať sa môžu úplne všade. Každá jedna firma má svoj vlastný grafický dizajn, ktorý sa jasne musí líšiť od konkurenčných firiem. Dokonca v dnešnej dobe má takmer každý jeden web svoj vlastný dizajn. Každý spozná facebook tak, že vidí biele “f” a na pozadí je modrá farba. Pre príklad k tomuto, žiadna konkurenčná firma, teda nejaká sociálna sieť, nesmie pripomínať ani sa nejako približovať k logu a dizajnu facebook-u. Potom by mohlo ísť o porušovanie autorských práv atď.

Preto každý grafický dizajn by mal byť originálny, i keď v dnešnej dobe sa už ľahko môže stať, že sa niektoré logá budú podobať, pretože existuje tisícky firiem a iných inštitúcií, takže ľahko sa môže stať, že si niektoré budú podobné.

Medzi grafický dizajn tak patrí aj mnoho reklamných predmetov, dresy športových klubov a mnoho iného. Všetko musí mať však nejaké pravidlá v ohľade farieb. Pre logá napríklad platí, že by mali byť jednoduché a nachádzať by sa na nich mali maximálne tak tri farby. To však nie je zásada, a niekedy sa to v istej miere porušiť dá. To isté platí o vizitkách, ktorej mierka na Slovensku je 90 x 50 cm, ale v zahraničí to môže byť znovu o trošku iné. Aj pri takýchto veciach sa musí riešiť grafický dizajn.